Spørgsmål & Svar

Om rekruttering, jobansøgninger og HR Manager Talent Recruiter-systemet.

1. Jeg kan ikke uploade min ansøgning, hvad gør jeg?

Hvis du oplever problemer med at uploade din ansøgning, tjek da venligst om du har husket:

- at udfylde alle obligatoriske felter

- at uploade alle obligatoriske dokumenter og derefter har trykket tilføj eller add

Hvis du stadig oplever problemer, så prøv at uploade din ansøgning i en anden browser. Vores ansøgningssystem fungerer bedst, hvis man benytter en Chrome-browser.

Hvis du stadigvæk har problemer, kan du kontakte support@hr-manager.dk

Hvis deadline er nært forestående og du stadig ikke kan uploade din ansøgning pga. tekniske problemer kan du udfylde denne formular.

2. Jeg vil gerne sende jer en uopfordret ansøgning, hvad gør jeg?

Vi har desværre ikke mulighed for at behandle uopfordrede ansøgninger, og vi beder dig derfor i stedet holde øje med vores liste over ledige stillinger her og søge, når en ledig stilling passer til dine ønsker og kvalifikationer.

Vi vil samtidig opfordre dig til at oprette en Jobagent på vores hjemmeside. Herefter vil du modtage notifikationer via e-mail, når der kommer jobopslag, der matcher dig. Du kan tilmelde dig vores Jobagent her

Ind i mellem har vi CV-bank eller roster opslag, hvor du kan lægge dit CV ind på en eller flere typer stillinger. Disse vil ligeledes blive slået op her, og vi tager kun imod CV’er til disse CV-banker, når de er åbne.

3. Har I nogle tips til mit CV og ansøgning?

Når du søger en stilling hos os, er det vigtigt, at du har gjort dig klart, hvad stillingen indebærer, og at du forholder dig til det i din ansøgning.

Hvis du synes, at informationerne i stillingsopslaget er utilstrækkelige, er du altid velkommen til at kontakte personen, der er angivet i opslaget.

Når du søger en stilling hos os, skal du vedhæfte dit CV og din ansøgning. Såfremt vi ønsker at se bilag som eksamensbeviser, anbefalinger m.m. skriver vi dette i stillingsannoncen.

Vi anbefaler at du vedhæfter ansøgning og CV i pdf-format fremfor Word. Dine filer må højst fylde 10 MB hver.

4. Jeg vil gerne udsendes med Dansk Flygtningehjælp, hvad gør jeg?

Dansk Flygtningehjælp udsender kun medarbejdere, som ansættes i en stilling hos os. Se ledige stillinger her

5. Jeg har ikke modtaget nogen bekræftelse på, at I har modtaget min ansøgning

Hvis ansøgningen er gået igennem vil du modtage en bekræftelse – tjek evt. om mailen er endt i dit spamfilter. Hvis du ikke har modtaget en bekræftelse, så prøv igen. Hvis du stadig oplever problemer, så udfyld vores support formular her

6. Jeg har søgt ved jer før, men kan ikke huske mit password?

Du kan få tilsendt et nyt kodeord ved at klikke på ”Glemt adgangskode”. Hold øje med om det nye kodeord ender i dit spam-filter. Hvis du stadig ikke modtager et kodeord, kan du skrive til support@hr-manager.dk.

7. Jeg har sendt jer en ansøgning, men jeg vil gerne ændre i den

Man kan selv ændre i sin ansøgning indtil ansøgningsfristen ved at logge ind på sin profil. Efter ansøgningsfristen er det ikke muligt at ændre i sin ansøgning.

8. Jeg har set en ledig stilling hos jer, men jeg kan ikke finde den på jeres hjemmeside længere

På vores side med ledige stillinger er der flere sider med stillinger. Sorter evt. på land eller stillingskategori for at finde den stilling, du søger. Hvis fristen er overskredet, kan du ikke længere søge stillingen. De fleste af vores opslag har deadline kl. 23.59 lokal tid.

9. Hvornår hører jeg fra jer angående min ansøgning?

Bevar venligst tålmodigheden. Vi bestræber os på at vende tilbage til alle kandidater med svar så hurtigt som muligt, men da vi får mange ansøgninger, kan der i nogle tilfælde gå helt op til to måneder.

10. Jeg har fået et afslag, hvad kan jeg gøre for at komme i betragtning en anden gang?

Hos Dansk Flygtningehjælp har vi desværre ikke mulighed for at give individuel feedback til personer, som ikke har været til en samtale. Ofte modtager vi et højt antal kvalificerede ansøgninger fra hele verden til vores ledige stillinger. Vi udvælger kandidater til det videre rekrutteringsforløb ud fra de kriterier, som vi opstiller i vores annoncer. 

11. Jeg vil gerne i praktik hos Dansk Flygtningehjælp

Studiepraktik
Praktikpladser for studerende bliver slået op på vores hjemmeside under ledige stillinger. Det er ikke muligt at sige, hvilke praktikpladser vi slår op i fremtiden, da dette kan ændre sig fra år til år. Inden for det sidste år har vi haft et begrænset antal praktikpladser i Danmark og endnu færre i udlandet.

Virksomhedspraktik
Vi har begrænset mulighed for at tage virksomhedspraktikanter ind, og typisk i kortere praktikperioder. I stedet søger vi af og til kandidater til løntilskudsstillinger. Disse vil blive slået op under ledige stillinger.

Skolepraktik
Vi tager desværre ikke elever i skolepraktik.

12. Jeg vil gerne lave frivilligt arbejde, hvad gør jeg?

Kontakt vores Frivilligafdeling for at arbejde frivilligt i Danmark. Desværre kan vi ikke sende frivillige ud for at arbejde i udlandet, se i stedet vores opslåede stillinger i udlandet her

13. Jeg har spørgsmål til ansættelsesforhold, løn eller vilkår

På vores nationale stillinger følger vores lønninger og ansættelsesvilkår de respektive overenskomster, vi har aftaler med. Hvilken overenskomst stillingen er tilknyttet vil stå i stillingsopslaget.

Hvis det er en expat-stilling findes information om løn og vilkår her.

14. Hvad betyder begrebet ‘National Contract’?

'National Contract' betyder, at stillingen tilbydes på nationale kontraktmæssige vilkår. Der er således ikke tale om en udstationering. Stillingen er stadig åben for alle nationaliteter, så længe en arbejdstilladelse kan anskaffes.