DFH's Kernekompetencer

Kernekompetencerne definerer et sæt færdigheder, en adfærd og en attitude, som medarbejdere skal besidde og udvise for, at DFH har succes. De signalerer de forventede områder og niveauer af medarbejderens præstationer, og herigennem får medarbejderen en indikation af eller et overblik over hvilken adfærd og indsats, som vurderes, bedømmes og anerkendes.
 
 
Kvalitet
Jeg fokuserer på at opnå resultater og sikrer samtidig en effektiv proces. Jeg udfører altid mit arbejde præcist, grundigt og professionelt med et optimalt forbrug af tid og ressourcer. 

Samarbejde
Jeg arbejder sammen med andre og involverer relevante parter ved aktivt at udveksle meninger og dele væsentlig information. Jeg har tillid til og støtter andre, ligesom jeg giver og modtager feedback. 

Medansvar
Jeg tager ejerskab og prioriterer mit job ud fra DFH’s overordnede visioner og målsætninger. Jeg tager initiativ, når jeg konfronteres med en udfordring eller en mulighed, og jeg stræber efter innovative løsninger.
  
Kommunikation
Jeg skriver og taler målrettet og oprigtigt samt tilpasser min stil og tone til den pågældende situation. Jeg lytter aktivt til andre og involverer dem i samtalen.
 
Integritet
Jeg handler i overensstemmelse med DFH’s vision, værdier og normer for samarbejde. Jeg stræber efter inklusion og diversitet for at sikre varige løsninger. Jeg respekterer og involverer aktivt vores interessenter.