Handelsbetingelser

Information, service og kontakt
Her kan du finde alle de informationer, du kan have glæde af som køber af Dansk Flygtningehjælps varer. Hvis du har problemer med at handle på vores hjemmeside eller andre spørgsmål, som du ikke kan finde svar på herunder, er du velkommen til at henvende dig via mail til butikken@drc.dk eller på telefon 3373 5190.

Hvad går pengene til?
Overskuddet fra salg af varer i Dansk Flygtningehjælps webshop går direkte til vores arbejde for og med flygtninge i verdens brændpunkter.

Levering
Levering sker normalt inden for 5 hverdage med Post Danmark. Ved højtider kan der gå længere tid.

Bestilling, faktura og kreditnota
Når bestillingen modtages i vores webshop, får du en kvittering din ordre. Når ordren afsendes trækkes beløbet fra din konto. Hvis du vælger at returnere dine varer, modtager du en kreditnota, når vi har modtaget dine varer.

Ekspedition
Alle varer tillægges et ekspeditionsgebyr, som dækker porto og emballage. Det er varens vægt, der er vejledende for ekspeditionsgebyret.

Leveringsadresser
Vi leverer varer til Danmark, Grønland og Færøerne. Det er muligt at anføre en evt. anden leveringsadresse, for eksempel din arbejdsplads.

Returret/fortrydelsesret
Dansk Flygtningehjælp er lukket mellem jul og nytår, og kontoret er åbent for behandling af henvendelser den 3. januar 2017. Skal der byttes julegaver, har du fortrydelsesret til og med den 17. januar 2017, ellers har du 14 dages fortrydelsesret efter forbrugeraftaleloven. Når varen returneres, og fortrydelsesretten benyttes, kan det kun ske, såfremt varen returneres i original emballage, så varen fremstår, som da du modtog den. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som formindsker varens salgsværdi.

Hvis du benytter dig af fortrydelsesretten, skal du selv betale for portoen.

Pakken skal sendes retur til:

Dansk Flygtningehjælp
Borgergade 10, 3. sal
1300 København K
Att: Gaveshop

Alternativt kan du nægte at modtage varen, når den leveres eller returnere varen i Dansk Flygtningehjælps reception i Borgergade 10, 3. sal.
Hvis du returnerer en vare, bedes du vedlægge varens ordrenummer – og så tilbagefører vi pengene til din konto, når vi har fået varen retur.

Reklamation
Ifølge Købeloven har du to års reklamationsret. Ønsker du at reklamere over et produkt, bedes du ringe til Dansk Flygtningehjælp, inden du sender varen retur. Så sender vi en returseddel, som skal vedlægges sammen med varen samt en pakkeseddel, så vi betaler for fragten.

Såfremt du ønsker at gøre brug af din reklamationsret, skal varen returneres til:

Dansk Flygtningehjælp
Borgergade 10, 3. sal
1300 København K
Att: Gaveshop

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til butikken@drc.dk. Lykkes det os ikke at finde en løsning, kan du indgive klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt, se www.kfst.dk eller benytte EU-Kommissionens online klageportal som indgives her http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse.

Ikke afhentede varer
Hvis du ikke afhenter din vare, inden Post Danmarks henlæggelsesfrist udløber (typisk 8 til 10 dage), returneres den herefter til Dansk Flygtningehjælp. Vi vil meget gerne fremsende din pakke til dig igen mod betaling af varens ekspeditionsgebyr på ny.