CSR-partnerskaber

Dansk Flygtningehjælp har sammen med udvalgte virksomheder udviklet længerevarende og gensidigt fordelagtige samarbejder. Fordelen er, at alle bidrager med netop det de er bedst til, til fordel for verdens flygtninge.
 
 

Et partnerskab med Dansk Flygtningehjælp kan fx bidrage til at styrke virksomhedens brand, give virksomheden mulighed for at udvikle og afprøve nye idéer og forretningskoncepter og samtidig øge motivationen hos medarbejderne. Nedenfor kan du se eksempler på nuværende partnerskaber. 

Har du en idé til et partnerskab eller ønsker du blot mere information, så er du altid meget velkommen til at kontakte Kathrine Schmidt: kathrine.schmidt@drc.dk / 3373 5280

Eksempler på CSR-parnetskaber:

POLITIKENS FORLAG – et CSR-partnerskab der skaber stolthed og fælleskab

Politikens Forlag og Dansk Flygtningehjælp har i flere år samarbejdet om at forbedre forholdene for verdens flygtninge. Sammen med syv af Danmarks førende krimiforfattere har forlaget udgivet samlingen ’Liv for Liv’. Med overskuddet fra salget af Bogen bidrog forfattere, forlag og forhandlere til skolegang for børn i DR Congo. Senest valgte forlaget at sætte fokus på syriske flygtninge. Det blev til kogebogen ’Syriens Gryder’. Med kogebogen støttede forlaget og forfatterne syriske flygtninge i nærområderne og syriske unge i Danmark – og opfordrede samtidig danskerne til at møde den syriske kultur med åbent sind.

Syriensgryder Flygtningdk

 

BOSTON CONSULTING GROUP – CSR-partnerskab der drives af medarbejderne

Medarbejderne i BCG har en stærk fælles målsætning om at gøre en forskel. Derfor dedikerer virksomheden og medarbejderne hvert år passion og ressourcer til nonprofit-organisationer både på lokalt og globalt plan. I sommeren 2016 arrangerede BCG’s medarbejdere en stor intern fundraising-auktion til fordel for verdens flygtninge. Derudover yder BCG’s medarbejdere Dansk Flygtningehjælp nonprofit-rådgivning om partnerskaber på strategisk niveau.

”Langt de fleste hos BCG har på et tidspunkt i deres karriere været en del af vores pro bono arbejde for velgørende organisationer, og det er noget, som hele kontoret samles om og brænder for. Det at gøre en forskel skaber tydeligvis værdi for vores medarbejdere og øger fællesskabsfølelsen. Da vi for eksempel lavede en fundraising-auktion, deltog alle vores medarbejdere. Det skabte en fantastisk oplevelse for hele kontoret.”

– Joen Moth-Poulsen, Head of BCG Copenhagen Social Impact Committee, Boston Consulting Group

 

MIKKELLER - CSR-partnerskab med fokus på Syriens flygtningebørn

Mikkeller producerer øllen HELP til fordel for børn på flugt. Hele overskuddet fra øllen HELP går til Dansk Flygtningehjælp og det er Mikkellers plan at brygge den på ny hvert år, så støtten er vedvarende.
Da Mikkel Borg Bjergsø, ejeren af mikrobryggeriet Mikkeller, så billeder af flygtningebørn, der sover på den bare jord ved grænseoverskæringer, i flygtningelejre eller i en fremmed by var det soleklart for ham, at han måtte gøre noget.

“Det var slet ikke til at bære. Vi kan debattere flygtningeproblematikken nok så meget, men når man ser disse billeder bliver det så soleklart, hvad essensen er, og kontrasten til vores egne børn og liv bliver enorm,”

- Mikkel Borg Bjergsø, Founder, Mikkeller

 

Mikkeller -logo

 

PERNILLE CORYDON – Kreativt CSR-partnerskab bygget på et håb om fred

Smykkedesigneren Pernille Corydon har i tæt samarbejde med Dansk Flygtningehjælp skabt den nye smykkekollektion Peace Collection. Kollektionen repræsenterer et stille håb om fred og ønsket om en lysere fremtid for de alt for mange børn, som levet et liv på flugt. Overskuddet fra Peace Collection går til støtte af arbejdet i de børnevenlige zoner i Libanon, og smukkerne kan købes i Dansk Flygtningehjælps gaveshop.

Peace Oerestikker Pernille Corydon

DOGOOD – Når en god idé bliver til en app

DoGood er en digital genbrugs butik, hvor man støtter en velgørende organisation ved at sælge ting man ikke længere bruger. Salgsprisen går ubeskåret til sælgerens udvalgte organisation. Dansk Flygtningehjælp er sammen med 16 af de andre største velgørende organisationer i Danmark med i projektet. Bag projektet står en række sponsorer og organisationer, der har en målsætning om at skabe en ny, nem måde, som folk kan donere på.

"Med DoGood håber vi at bidrage til at Dansk Flygtningehjælp og andre organisationer kan gøre en stor forskel for dem, der har brug for hjælp. Secondhand er trendy og i stor vækst. Samtidig er der mange der gerne vil støtte et godt formål. Det er det vi har samlet i en nem og brugervenlig app."

- Frederik Sjørslev Søgaard, fra DoGood.

 Do Good

 

THI THAO – CSR-partnerskab med stor opbakning

Modehuset Thi Thao er i et velgørende partnerskab med Dansk Flygtningehjælp. Designeren bag, Vi Ramlov Hyttel, har blandt andet allieret sig med en række kendte danske kvinder for at samle penge ind til fordel for børn på flugt. Ellen Hillingsøe, Sofie Gråbøl, Cecilie Hother og Saseline Sørensen er bare nogle af de kvindelige ambassadører, som er trukket i smukke kreationer fra Thi Thao og samtidig slår et slag for verdens flygtningebørn.

”Jeg ved hvor frygtelig meget mange af flygtningene går igennem, og så er det ligegyldigt hvor de kommer fra og hvilken religion de har. Jeg vil bare gerne hjælpe, så nogle af de små børn ikke skal leve uden deres familier eller risikere at dø på vejen mod en tryggere tilværelse.”

- Vi Hyttel, Designeren bag Thi Thao

Thithao Sasseline -2 (2)